Selasa, 20 Mei 2014

Tapak Jahit Kelim 1" & Tapak Jahit Gathering Adjustable

Teks : ZURIATI BINTI ZUBIR

Bismillahirahmanirrahim

Assalamualaikum wmt.

Alhamdulillah, tapak jahit yang dipesan telah selamat sampai ke tangan saya. Tapak jahit ni saya kira ianya menjadi keperluan kepada tukang jahit (saya belum menjadi tukang jahit sepenuh masa). Agak lama juga saya mencari tapak jahit ini, akhirnya saya temui di Facebook. Begitulah keadaannya sekarang ini. Membeli-belah hanya melalui internet, tanpa perlu berpanas dan berpeluh berjalan dari kedai ke kedai. Beginilah rupanya tapak jahit yang diterima semalam.




Terima kasih saya kepada saudari Rohayu binti Ali di atas kecekapannya dalam menjalankan urusniaga secara online. Dalam masa sehari selepas tempahan dan bayaran, tapak jahit tersebut sampai ke tangan saya. Hilang rasa gundah gulana kerana sebelum ini saya belum pernah berurusan dengan beliau. Beliau boleh ditemui di sini ya. Boleh dapatkan tapak jahit seperti foto di atas dan di bawah. 


 Boleh lihat cara tapak jahit ini digunakan di sini.

Bagi tapak kelim 1" ini, kegunaanya untuk membuat kelim tepi yang bersaiz 1". Kebiasaannya kelim 1" ini dibuat di bahagian tepi kain langsir atau kelim tepi untuk alas meja, kain seperah dan pelbagai lagi kegunaan. Tapak ini akan memudahkan kerja dan hasil jahitan kelimnya nanti akan kelihatan sama besar dan kemas.
 
Tapak jahit kedua yang saya terima semalam ialah tapak jahit 'gathering adjustable' atau tapak kedut boleh laras. Beginilah rupanya.



Tapak ini digunakan untuk membuat kedutan seperti contoh di bawah :


Saya belum berkesempatan untuk menggunakan tapak-tapak jahitan ini. InshaAllah, saya akan paparkan hasil jahitan menggunakan tapak-tapak ini nanti.

Sekian dahulu perkongsian saya pada kali ini. 

"Erti hidup pada memberi"

Salam penuh kasih sayang.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan