Khamis, 14 Ogos 2014

NASI GORENG PERIUK AJAIB

Teks : Zuriati Zubir
Foto : Koleksi sendiri


Bismillahirrahmanirrahim


Assalamualaikum wmt

Periuk ajaib lagi? Ya. Catatan hari ini tentang periuk ajaib lagi. Kenapa? Kerana saya rasa seronok untuk berkongsi kelebihan yang ada pada periuk ajaib tekanan tinggi ini. Sebab? Saya tetap dapat menghidangkan makanan yang saya masak sendiri walaupun terputus bekalan gas memasak.

Saya sedang menyediakan masakan malam apabila menyedari gas memasak habis. Tong gas ringan apabila diangkat. Ya, saya tidak menyediakan tong gas simpanan. Dari dahulu saya memang tidak pernah ada tong gas kedua. Ahli keluarga saya bilangannya kecil. Kebiasaannya, satu tong gas penuh akan memakan masa lebih dari tiga bulan baru habis. Saya cuma memasak untuk makan malam dan sesekali untuk sarapan pagi. 

Oleh kerana hari telah malam jadi saya ambil keputusan untuk meneruskan memasak dengan periuk ajaib tekanan tinggi saya. Alhamdulillah, masak lemak ikan masin talang, ikan talapia bakar cicah air asam, sup kentang dan sedikit hirisan daging berjaya disiapkan dalam masa kurang dari sejam. Memasak menjadi mudah. Apa yang lebih penting, perut yang kosong dapat diisi dengan makanan yang dimasak sendiri, dijamin kebersihan dan keenakannya disamping dimasak secara sihat kerana kurang penggunaan minyak masak dan tidak dimasak dalam tempoh yang lama.

Pagi ini pula, anak-anak dan suami dihidangkan dengan sarapan pagi nasi goreng enak dimasak dengan periuk ajaib tekanan tinggi saya. Nasi goreng dimasak dari beras menjadi nasi yang siap digoreng. Mudah. Hanya dalam masa kurang dari lima belas minit, dari beras bertukar menjadi nasi goreng yang lazat dan enak.


Tak percaya ? Anda boleh cuba sendiri. Boleh email saya di zuriatizubir@gmail.com atau sms / whatsapp saya di 019-936 7898 untuk keterangan lanjut. Ada skim ansuran bulanan tanpa faedah untuk pelaburan anda pada periuk ajaib ini. Pastinya berbaloi !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan