Isnin, 13 Oktober 2014

PROJEK JAHIT DRESS

Teks : Zuriati Zubir
Foto : Koleksi sendiri


Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum wmt.

Dress Princess Cut si kakak. Alhamdulillah. Saya suka dan saya seronok. Rasa sangat berpuas hati sebab dapat jahit sendiri baju anakanda saya, Nur Khadeejah Soleha mengikut permintaannya untuk dipakai pada Hari Raya Aidil Adha yang lalu. Ya, temanya adalah Queen Elsa dari filem Frozen; filam animasi dari Walt Disney yang telah berjaya menambat hati jutaan kanak-kanak di seluruh dunia.


Fabrik lycra di bahagian atas dress ini berkilau-kilauan. Di bahagian bawahnya pula fabrik lycra kosong. Fabrik dipilih sendiri oleh kakak. Saya dapatkan fabrik ini di Jakel Trading Shah Alam. Ya, agak jauh lokasinya bagi saya yang tinggal di Kuantan, Pahang ini. Tetapi kerana saya sudah biasa berjalan jauh dan tambahan pula Jakel Trading ini sudah lama menjadi lokasi ulangan saya ketika saya berniaga kain pada penghujung tahun 1990 an yang lalu. Ketika itu Jakel Trading masih di Segamat, Johor. 


Ya, saya pernah berniaga kain suatu waktu dahulu. Kini, saya masih lagi bergelumang dengan fabrik. Tetapi, kali ini saya menjahit pula. Saya akui, fabrik membuatkan saya menjadi tidak keruan. Melihat lambakan fabrik di pasaran online menjadikan saya rambang mata, apatah lagi apabila berkunjung sendiri ke kedai fabrik. 

Saya ada membuka kelas jahitan di Kuantan dan juga di mana-mana daerah di dalam negeri Pahang. Sekiranya ada yang ingin belajar menjahit dress, jubah, blaus fishtail, skirt dan seluar palazo di sekitar negeri Pahang saya sedia untuk mengajar. Buat masa ini kelas saya banyak dijalankan di Kemaman, Terengganu. Panggilan rezeki dari arah Terengganu. 

Hubungi saya samada secara terus/ sms/whatsapp di 019-936 7898 untuk tempahan kelas belajar menjahit di tempat anda.

Baiklah, sekian dahulu perkongsian saya buat kali ini.

Salam ceria !

"Erti hidup pada memberi"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan