Jumaat, 13 Jun 2014

PROJEK MENJAHIT - BUKU RESIT & BILIK MENJAHIT IDAMAN

Teks : Zuriati Zubir
Foto : Koleksi sendiri & carian google


Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum wmt.

                Alhamdulillah. Buku resit khas untuk tempahan jahitan pakaian telah selamat sampai ke tangan saya hari ini. Tempahan dibuat melalui seorang sahabat yang juga sama-sama suka menjahit. Sahabat saya ini telah pun mengorak langkah lebih jauh. Beliau telah pun mempunyai label pakaian sendiri, Hedaia Boutique.

Saya rasa teruja dan seronok tatkala menerima resit ini. Ia seolah-olah menjadi inspirasi pula kepada saya untuk menjahit. Aktiviti menjahit pakaian saya agak menurun grafnya kebelakangan ini. Saya agak sebok dengan urusan-urusan lain. Kadangkala terasa digamit-gamit untuk menjahit apabila saya melintas di hadapan bilik nombor 2 di rumah saya yang dijadikan pejabat kedua saya. 


Buku resit ini agak menarik kerana di dalamnya dipaparkan semua maklumat berkenaan tempahan pelanggan sehingga kepada diagram bentuk tubuh manusia untuk dilakarkan paten pakaian yang ingin ditempah oleh pelanggan. Baiklah, saya siap sedia untuk menerima tempahan.

Bilik kedua di kediaman saya yang saya jadikan bilik untuk menjahit merangkap pejabat kedua dan juga tempat anak-anak saya membuat pelbagai eksperimen dan mengembangkan kreativiti ini agak ringkas susunan dan rekaletaknya. Jujurnya saya amat mendambakan rekaan bilik yang lebih indah sebagai lokasi untuk menjahit yang juga berfungsi sebagai pejabat kedua saya.


Mungkin bilik tersebut bakal berwarna semanis merah jambu terang seperti di atas, dilatari dengan perabot berwarna putih atau seperti gambar di bawah, dengan warna pastel agar bilik nampak luas dan lapang.


Saya juga sukakan warna biru seperti di bawah. Sungguh, saya agak terkeliru dalam membuat pilihan.


Apapun, saya perlu bermula dengan apa yang saya ada. InshaAllah, saya pasti, suatu hari nanti bilik kerja impian saya itu akan terealisasi jua. Aamiinn.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Pendaftaran setiap hari di Akademi Bekerja di Rumah. Bergabung bersama 750 blog.
Pilih mana-mana kelas/servis di bawah:

1. Kelas asas blog dan penulisan - online & offline
2. Kelas asas blog, fanpage dan mula bisnes} - online & offline
3. Kelas Asas Blog dan Penulisan Kreatif
4. Kelas beriklan mudah.my
5. Kelas urus akaun wahm/soho, boleh pilih mana-mana kategori berikut, 2 trainer kewangan/akaun bertugas
-bengkel akaun sehari
-kelas akaun online - 16 Jun 2014
-personal coahing - 17 Jun 2014
6. Pendaftaran pengurus online akademi
7. Kelas belajar borong telekung solat
8. Beriklan dengan kami di sini http://sohodirectory.blogspot.com/
9. Tempahan blog bisnes--> 3-5 hari siap
10. Kenali kami, baca lagi tentang akademi di sini ya http://akademibekerjadirumah.blogspot.com/

Untuk info tentang kelas-kelas online klik sini

Pakej Kelas Online
 
Bila sudah sedia, boleh hubungi saya.
 
Zuriati Zubir
email : zuriatizubir@gmail.com
Whatsapp/sms : 019-936 7898

Tiada ulasan:

Catat Ulasan